lördag 19 maj 2012

LOOK AT ME NOW, I'M GETTING PAPER

fantastisk formgivare


hej käraste lilla bloggy,


dig försummar jag, och det är ju lite tråkigt. har ej känt mig peppad på att skriva, tänka eller göra någonting den senaste månaden, mycket på grund av helvetespollen och skolsvacka. har ett major paper kvar att skriva denna termin, men har liksom mentalt redan checkat ut och lallar runt med semi-svår prestationsångest varje dag istället. lol.


saker jag inte vill göra just nu:


- jobba. hu.
- plugga. BLÄ.
- fylla i fler blanketter till byråkratilandet USA
- planera min sommar ekonomiskt
- källsortera


saker jag vill göra just nu:


- dricka mimosas varje morgon
- ligga i park
- vara ständigt salongs med mina kompisar
- gå på bio, se tre filmer på raken
- måla naglarna
- få mat serverad till mig every meal
- gosa med hundar
- hångla


dear life, få dessa listor uppyllda enligt min önskan, amen.


men okej: saker som har hänt som faktiskt är pretty awesome är t.ex att jag kom in på skolan i san diego! åker typ 18 augusti och är TRILJONERS PEPP!!!!!! har även firat suttonde mai med bästisar, legat på en gräsplätt på skansen och skrattat, fått tusen asfina örhängen av lovis, överraskat mar med världens softaste fest, varit bakfull men demonstrerat ändå på 1 maj, hängt på feministiskt forum och lyssnat på t.ex. fantastiska josefin brink (alltså får gudrun schyman-vibbar av henne! vilken kvinna!), sett teaterhjälten göra "när prinsessan begär", skrattat åt min bästa bianca när hon porträtterat "snubben" på scen (lill-hjärtat bara växer av stolthet), firat tiffany's release av hennes musikvideo med jordens fest (har typ fortfarande känningar efter den), druckit öl på uteserveringar, förälskat mig i leslie knope o.s.v, o.s.v. ganska bra grejer.


nu ska jag duscha och försöka bli människa efter lovis tjufemårskalas igår, vad den människan är fin! lill-gullet. sen tänker jag gå ut och äta någonting i vårluften. skiter i pollenet. plus att jag ej har några pengar. jaja.


och just det, min allra peppigaste hemliga nyhet just nu: snart kommer jag ta med mig hela mitt fantastiska cyber-jag och skriva supersmarta och roliga saker på världens kanske coolaste ställe. det kommer bli fantastiskt. stay tuned, and remember: ALWAYS ovaries before brovaries!

Inga kommentarer: