söndag 16 oktober 2011

NEJ MEN HEJ



ja här har det inte hänt mycket på typ en månad? har inte bloggat på tusen år och skämts lite för det? varje gång jag klickat upp internet på datorn så har bloggy kommit fram som ett hån med den senaste rubriken "club freshest" (som för övrigt inte alls var rolig och som jag ba "jaha vad var det som var queerfeministiskt med det här då?") och så har jag vridit små-händerna mina och gått in på facebook istället. så det kan bli.

den senaste månaden har jag mest pluggat och jobbat, läst och skrivit, tagit meningslösa samtal på posten samt varit lite full där emellan. sett på extremt mycket L-word och The Real L-word. lyssnat på rihanna och haft lite existentiell ångest angående akademiska rum och västerländsk feminism. varit på skansen. fikat. haft mensvärk.

men också: maja var ju här! det var fett. vi gjorde trerätters och gick på bio 2 gånger samt blev fulla utanför strand efter den misslyckade "queerfeministiska" klubben. maja-majs, vad du är fin.

sen har jag varit i malmoe hos min allra käraste B också, det var den bästa helgen på typ år och dar? vi hängde på hannas skola, gick på vernissage, var på fest i walles slottsvåning (alltså grejen med att alla i malmö bor i FETA våningar - inte lägenheter - med alla sina kompisar? plz gives me), graffade över en jätteful målning mitt i natten, drack portvin, fikade på "stockholmsfiket", såg på glee, åt göttiga middagar, var på kallis och bastade och badade i havet (jag såg danmark!) samt spoonade en hel del. vilket jävla balsam för själen den helgen var. hade slightly ångest när jag åkte hem, känner verkligen inte för stockholm these days. rövstad. hoppas i alla fall på att kunna åka ner igen helgen den 12-13 november, för då är det feministiskt forum! får se om jag kanske ska vara med på en paneldebatt om olika generationers uppfattning av just "vår" feministiska era. skulle äga.

jahapp. för övrigt läser jag (förutom postkoloniala teorier om feministiska strategier) liv strömquists nya, just kids av patti och breakfast at tiffany's av capote IGEN. det här med att parallell-läsa. jag är bra på det.

okej, då var isen bruten. skönt. får se om jag fixar lite mer rutin på det här med att blogga på det här domänet, hänger ju mest här annars. en idé jag fick i malmö - måste ju slå mynt av att jag är så JÄVLA gullig? *älskar mig själv*

ps. ni kan väl säga hej i kommentarsfältet så jag vet att ni är kvar? maja sa häromdagen att jag kommer att "tappa massa läsare" om jag inte börjar blogga igen. hehe. ds.

8 kommentarer:

HELLO POW WOW sa...

men värdo om jag inte vet vem som säger hej

BIG LEN and little marty sa...

hej hej hej

/marty

HANNA sa...

hej hej bla bla bla

sARA sa...

HEJ

Anonym sa...

mar says: yaaay! ett inlägg! jag gillar din text så mycket så mycket. och HEJA HEJA angående det där med paneldebatten... massa kramar vises SNART?!?!

MOKKA sa...

JAAA HEJ

Anonym sa...

Ja men du ser! Folk har svält medan du så egoistiskt har legat på latsidan!

/Maja

Anonym sa...

(samt- kul att du skriver igen!)
/Maja