måndag 5 december 2011

DELTA GAMMA PHI SORORITY



var på mitt första möte inför USA 2012 idag. fick typ högt blodtryck över hur mycket det är att ordna med ansökningar till skolor, visum, språktest (som av någon outgrundlig anledning kostar typ 2000 spänn att göra?), blanketter, personliga brev, internationella avgifter, försäkringar och rekommendationsbrev från lärare. den 18/1 ska min ansökan (fullständig med referenser, specifika önskemål om kurser och skolor och 360 dollar) vara inne till min internationella handläggare. ungefär samtidigt som jag ska examinera min kurs genus/sexualpolitik i en global kontext. ungefär samtidigt som jag ska jobba 16-20 timmar varje vecka. ungefär samtidigt som allting.

well.

det kommer ordna sig, men jag kan ju kiss kompisar och socialt liv goodbye i typ en och en halv månad starting NOW (ja jag övar på min engelska inför nästa höst). nästa vecka ska jag dessutom ha planerat ett seminarium som jag ska hålla i, inför min klass. plus lämna in ett paper. och så tänkte jag kanske hinna köpa en julklapp. AHHHHHH.

min helg var för övrigt rolig! var på bonden och såg lille skäggisens band spela, det var kul! drack öl med bästa kompisar, träffade random people from the past, pratade med en asastörig man (eller, han började prata med mig), sa sedan något dräpande till en asastörig man (minns ej vad), gick till lilla P och drack en avslutningsöl innan det var dags att gå hem. jeebus vad trött jag var. igår åkte jag med petter och sandra hem till finaste thompapappa som fyllde år, han fick den här boken av mig och vi fick kenyansk kyckliggryta av honom. asså pappa. spexarn. lekte med alla brorsbarn gjorde jag också, det var fett. finaste var när lyra kröp upp i mitt knä, tog tag i mitt ansikte (försökte ignorera att hon hade kladdiga händer) och ba "mmmmmmmmuuusss" - och så fick jag värsta brorsdotterpussen! gölli gölli göll. inse att vi var 20 personer där? den overkliga känslan när jag inser att min immediate family är 16 personer stor?! och petter har inte ens fått barn än. herregudrun.

jaha nähä nu tänkte jag sova. var på gymmet 07:20 imorse, är slightly trött.

HEJDÅ SES I SLUTET AV JANUARI RÅ!!!!!

ps. rubriken: det är en school club jag hittade på ett universitet i connecticut. under info fanns denna text postad: "... our sorority which is a bond between women on campus and sisters that will remain incessant 'together forever' with one another" - doer på detta. ds.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mar says: I HEAR YA... hejdå och lycka till! även om vi inte kan höras o ses kommer jag tänka på dig och skicka energi pom poms varje dag.

moa sa...

tack för energetic pom poms! kommer ringa dig och vilja ses fastän jag inte har tid. du är bäst.