söndag 5 februari 2012

EN ISKALL OCH FANTASTISK HELG


finaste stevie nicks och bästa åttiotalslåten är mitt soundtrack till de senaste dagarna, asså.

i fredags jobbade jag till 15, kämpade mig sen hem genom istappsstormen och lagade en göttig yes nu är det helg-middag! softade i min soffa under två lager filtar, kollade på glee och ändrade mina kvällsplaner TVÅ gånger för att folk ställde in - lame. till slut var klockan 22:20 och jag var hur seg som helst, men så messade linnéa och jag gjorde JORDENS helomvändning - ba klädde på mig snyggaste skjortan och nya tröjan, fina kängor, fixade en snorsnygg frisyr och drog till söder och drack bärs! vi hamnade på brooklyn bar sen och jag fick en ny kompis, så himla värt!

igår vaknade jag lite halvbakis, men helt okej ändå. myste med agge i sängen, lyssnade på fleetwood mac och drack ungefär en liter svartvinbärste. gick ut i strålande sol och kristalluft, handlade grädde och kardemumma, gick hem och pysslade lite. pappa kom förbi, han spelade gitarr för mig och berättade musikhemligheter om hoola bandoola band. gulle-papzi. sen bakade jag bröd, gjorde kardemummapannacotta och började göra potatis- och purjolökssoppa, för halv sju skulle lovis komma hit! vi åt supergod middag och pratade om irriterande in your face-tvåsamhet, sen kollade vi på melodifestivalen. jag hade gjort score boards med kategorier som "klädsel", "ligga?" och "vem skulle vinna ett slagsmål" - så himla bra. thorsten flinck var äcklig och sämst och jag skäms över att han getts en så stor medial plats. hejdå thorstis, kom aldrig tillbaka! efter mellon kollade vi på världens kanske sämsta film, nämligen den här. gud. se inte.

idag vaknade jag halv åtta av att jag frös, gick upp och hämtade ett extra täcke, knäppte på radion och la mig i sängen för att halvslumra/sova med august under armen några timmar till. alltså vilket äg. så borde alla morgnar vara. vid elva mötte jag upp mira, miranda, haking, elize och mari - vi skulle bruncha på sirap! där var det tyvärr helt fullt, så vi gick till non solo bar istället. gott kaffe, ganska äckliga bakverk, men världens bästa sällskap <3 vi snackade om födelsedagsfester, jag har en så himla bra idé om min, nämligen. får se hur det blir!

efter brunchen gick vi till stadsmissionen, jag hittade en kortlek med femtiotalstjejer, calderón och den här ägande actionfiguren! bästa fynden!

jag, elize, mari och haking tog 4:an hemåt, och nu sitter jag med kalla fingrar och funderar på om jag ska kolla på en film. eller ta en tupplur. ska träffa linnéa efter 18, hoppas hon vill göra en göttig middag och se på söndagsteve.

men ja, så himla bra helg. IGEN. life. you rock.

puss!

Inga kommentarer: