torsdag 8 mars 2012

FEMINISTISK SOLIDARITET BYGGDE DENNA KROPP



åh hej!

har inte hunnit skriva något sen innan london - har haft helt stört mycket att göra. mådde som en princess hos felicia och hennes roomie jenny i alla fall (minus lite feber och slem), det var vår i luften, vi drack billiga fulgroggar på svartklubb, gjorde göttiga middagar och promenerade i fina kvarter. sen var konferensen så himla fantastisk! jag grät vid ett tillfälle. men ba who KNEW att akademiska paper kan vara så omvälvande?! åh genusvetenskapen, dig ska jag aldrig lämna. är så glad att jag åkte dit, att jag fick lyssna till så intressanta och rörande texter, att min klass är så underbar, att jag blivit så peppad på att skriva, skriva, skriva.

men idag hörni - ÅTTONDE MARS! så jävla mycket bra saker som händer:

1) den årliga feministiska demonstrationen runt 18 - vid slutet av denna kommer stockholms feministiska kör sjunga tre mastiga låtar!
2) bang-festen på södra teatern! 150 spänn och du får asmycket göttiga saker (typ lite mer av stockholms feministiska kör T.EX, vi kör 20:00) plus dricka öl med coola tjejer!
3) ta natten tillbaka-demon klockan 21:00! åh det bästa på hela dagen, varje år! energin. peppen. kärleken.

JAAA!!!!!!!

pusspuss

PS. på lördag ska jag hålla i ett samtal om "systerskapets paradoxer" på clarion hotell i uppsala, som en del av diskrimineringsbyråns årliga åttonde mars-vecka. är sjukt nervös och pepp, sitter och filar på mitt talmanus i detta nu! klockan 16:00 händer det - kom och lyssna om ni är i närheten vetja! och var snälla. DS.

Inga kommentarer: