lördag 31 december 2011

2012: WANNA DISCO? WANNA SE ME DISCO?

2011, vilket bisarrt år.
det har hänt så stört mycket saker. tänkte först skriva och referera månad för månad, men så ba eh nej orkar EJ. har istället valt ut några bilder som får sammanfatta mitt år och de saker jag alltid kommer minnas:

jag och michel gör slut i april efter 3,5 års förhållande. helt sjukt, faktiskt. hela våren (och en del av sommaren) trodde jag att jag skulle dö varje dag. panikångest. skakiga nätter med august päls mot kinden. men, som allting annat, blev det lättare och bättre. mycket tack vare mina helt fantastiska vänner som jag alltid älskat, men som jag efter detta år lärt mig att uppskatta och tacka för på ett helt annat sätt än förut. ni är bäst <3
2011 hängde jag väldigt mycket med mina gummor och hade roligt varje sekund. tack för att ni finns, älskar er! men gud, grinar typ lite nu?! well I guess that's new years eve for ya.
jag började jobba på posten! kan numera väldigt mycket om brev och paket, och det är ju soft. men det bästa är att jag får jobba med världens finaste maria haking!
i augusti åkte jag till queertopia och det var fantastiskt. skrattade i 3 dagar i sträck, hade ont i magen när jag kom hem. plus pirriga hångelkänslor i magen, så himla uppskattat!

sommaren 2011 var även sommaren med helt bisarra solutslag som resulterade i MÅNADER av överkänslig hud som såg ut såhär varje gång jag försiktigt kliade mig någonstans. tack gode gudrun att det är över.

det var mycket fest sommaren 2011, mest utomhus i parker och på uteserveringar. minns mest alla kvällar och eftermiddagar i skinnars och nätterna på debbidebb, men också isaks bisarra 25-årsfest som jag grinade, skrattade, hånglade samt drack mig igenom tillsammans med bästa teo. kajsa åkte i torktumlaren och vi sjöng blues till 7 på morgonen.
jag badade i havet ute på värmdö och skadade foten. ena tån var nästan helt genomsågad av ett rostigt järnspett. bryggan såg ut som en mordplats. sara dog nästan, men jag tänkte att det här var väl inte så farligt... vaknade nästa morgon med en inflammation i såret och att foten var lilablå. ej så bra. fick penicillin lagom till midsommar. drack snaps ändå!
fotade, nästan helt konsekvent, alla mina frukostar från januari till typ september. är inte jättesäker på varför, men det är en fin fotomapp på min dator.

åkte till salzburg och badade i en alpsjö, passade barn, sträcktittade på family guy, drack vin på kvällarna när barnen somnat, skrev, messade frenetiskt med mina bästisar här hemma.

skolan. i januari lämnade jag in min kandidatuppsats efter en stormig skrivperiod - blev svinsjuk efter nyår och hade ångest för inlämning typ varje dag. men det gick superbra! under våren pluggade jag två sexualitetskurser, mitt i allt känslomässigt kaos. fick av någon outgrundlig anledning ändå asbra betyg? i augusti började jag även på masterprogrammet i genusvetenskap och har aldrig känt mig så akademiskt omsluten och omskakad - det är så mycket att läsa, skriva och förstå - har aldrig tänkt såhär mycket i hela mitt liv. det är (minus min eviga prestationsångest) det bästa skolbeslutet jag tagit, tror jag.

har varit en del hos min absolut bästa hanna i malmö under hösten - helt fantastiskt. B, du är så viktig för mig. jag älskar att vara med dig, hos dig, prata med dig. tack. gråter lite nu igen. eh.


åkte till feministiskt forum i november och var med i ett panelsamtal om generationsfeminism, det var läskigt och härligt. herr stina var där, vi kramades och hängde rätt mycket. föreläsningen med gudrun schyman är en av de bästa jag varit på - hon är bäst.
hösten och vintern 2011 har jag sett ut ungefär såhär - mössan och halsduken är presenter från det stenmanska huset!

ja. vad sjukt. det här året är snart slut, och jag är kvar. jag är kvar. jag är stark och fantastisk och jag har klarat av allting. tack för att jag är så bra och smart, och tack för att jag är omgiven av människor som jag älskar och som älskar mig. plus: tack för att jag är frisk! eh vet ej vem jag tackar? mig själv, bestämmer vi.

hejdå 2011, ses aldrig!

PS. bubblare detta år: alla fina stunder med mar, beskedet om att jag blivit antagen till ISEP, midsommar i rönninge, vitamin och glassfabriken, att få hänga med breyer och lära känna ariel på riktigt, majas besök, august, min överraskningsfest i februari, min brors 30-årsfest, och att jag lärt känna payam och lovis på ett nytt sätt! DS.

6 kommentarer:

Anonym sa...

mar says: Åååh vad kul att läsa (går typ in på din blogg ca 10 gånger på dag tyyyyyp, specieeeellt när jag skriver uppsats heeeee)... Du är bäst. Tack för ett bra år med dig! Och tack igen för att du läste min uppsats!

moa sa...

bäst-mar, vad du är BÄST! <3

Sara sa...

Oj herre. Tycker det verkar som du haft ett bra år ändå! Undra hur min summering skulle se ut... Hmm. Jag har ju haft skummaste året ever. s

Anonym sa...

Spontant tycker jag också att det verkar som om du har haft ett fett år! Samtidigt vet jag att det varit väldigt tungt. Du är så jävla bra helt enkelt som får allt att gå ihop!

puss
/ Miranda

mois sa...

gullisar: mitt år blev enbart thanks 2 U <3<3<3

mois sa...

*blev fett, ska det ju stå! DANG COMPUTERZ