torsdag 5 januari 2012

I'M SEXY AND I KNOW IT

världens roligaste bild som maria skickat till mig.

2012, du varierar i kvalitet.

är till exempel superförkyld och har ont i ryggen samt lider stressdöden över allt som ska vara klart inom loppet av tre veckor. ser så sjukt mycket fram emot tiden EFTER den 20:e januari. ojjar mig.

men också: nyårsafton var HELT fucking fabulous och började med middag med sara och linnéa tillsammans med saras gullemamma, samt fortsatte med den fetaste festen jag varit på evur. tre våningar i gamla stan fyllda av roliga människor som dansade överallt, drack vin överallt, hånglade överallt, diskuterade överallt. det fanns rum där folk spelade klassiskt piano och sjöng opera, det fanns en cigarrhörna på vinden och hemliga vindsgångar. vi åt cheesecake klockan fyra på morgonen, spelade pingis, rökte cigg vid brasan på innergården, och vinglade hem till klara cirka 06:15 den första januari. mådde episkt dåligt när jag vaknade, men vi satt i sängen hela dagen, tittade på royal tenenbaums och drack loka citron - det var fint. åkte hem på kvällen, halkade på vägen till tunnelbanan och skrapade upp hela vänsterhanden. aj. köpte thaimat och kom hem till ett purrande pälsdjur som ville sitta i mitt knä medan jag åt. asså vilka bra dagaaaarrrrr känner jag nu!!

efter nyår har jag hunnit med detta: har skrivit ett (helt okej) abstract till mitt paper, ansökt om pass (tre timmars väntetid), haft ett superintressant seminarium om sex och arbete, jobbat på posten med haking, hängt med fina brorsbarn och lagat mat åt vitamin. idag vaknade jag 08:30 av mig själv, smög upp och hämtade tidningen, lusläste alla delar i sängen med august bredvid, lyssnade på eko-nyheterna, kokade kaffe och bredde smörgåsar med cheddar och gurka på. har nu tvättid och tänker städa hela min lilla lägenhet och på det sättet undvika både ansökningar till skolor i USA och mitt paper om transnationellt feministiskt arbete på praktisk nivå som ska in om en vecka.

som sagt, 2012 och jag. än så länge är vi som ett sånt där jobbigt par som bråkar skitmycket men som har asbra sex och ba YOU DON'T EVEN LOVE ME men samtidigt OMG I LOVE YOU SO MUCH GET OVER HERRRRE!

stay tuned 4 more.

/tjej_som_gillar_metaforer_87

Inga kommentarer: